niedziela, 1 lutego 2015

zakupy i kilka przepisów

   Zakupy w sklepie http://www.zrobsobiekrem.pl/ były duuuże.Do tego dołączono zakupy w http://www.kolorowka.com/ i tak to wyglądało po wypakowaniu:

 Do tego jeszcze zlewki,bagietki,lejek,opakowania na kremy,atomizery,butelka szklana z pipetką i butelka airless(świetna sprawa).Zaszalałam jak nigdy.
   W nastroju nowych zabawek zalałam parę ziółek i miałam produkować specyfiki na poprawę urody.Po zalaniu ziół zmogła mnie choroba i tak przestały sobie do wieczora.Nagietek na mydło dla Julci znalazł zastosowanie w toniku(bo już na mydło nie miałam sił,w ogóle to mydło z nagietkiem ma pecha).

    Dzień zakończyłam taką robótką:

                       SZAMPON Z ZIELONEJ HERBATY
*120 ml.naparu z zielonej herbaty
*3 ml. d-pantenolu
*2.5 ml.gumy ksantanowej
*28 ml. glukozydu laurylowego(środek myjący,tworzy pianę)
*21 ml. glukozydu kaprylowo-kaprynowego(t.j.w)
*3.7 ml. RE-FAT(środek kondycjonujący,łagodzący)
*10 ml. wyciąg z aloesu zatężony 10x
2 ml. FEOG(konserwant ekologiczny)

Gumę ksantanową rozmieszałam bagietką z d-pantenolem(można w wodzie,ale dłużej to trwa)Lekko podgrzałam w kąpieli wodnej.Do glutka z gumy wlałam zieloną herbatę i mieszałam aż bąbelki się ulotnią(a nie chciały)Do klarownego roztworu dodałam glukozydy i RE-FAT i rozmieszałam dokładnie.Potem wlałam aloes,wymieszałam i zakończyłam na konserwancie.
Uwaga:ja początkowo dałam za mało gumy ksantanowej i mam za mało zagęszczony szampon,ale w przepisie jest już więcej i powinno być ok.
Szampon do włosów przetłuszczających się z łupieżem.Ładnie się pieni i myje.Śmieszny taki ciemny szampon,ale można się przyzwyczaić.

                          ODŻYWKA DO WŁOSÓW 
*1 łyżka oleju kokosowego
*1 łyżka innego stałego oleju np.kawowego
*2 łyżki oleju arganowego
*100 ml.wody destylowanej(u mnie napar z szałwi,mięty)
*1.5 ml. emulgatora(u mnie SLP)
*wit.E 
*zapach

Oleje i emulgator podgrzać w kąpieli wodnej,wodę postawić obok w innej zlewce i też podgrzać.Powoli wlać wodę do oleju.Miksować,dodać zapach,jak przestygnie wit.E
Uwaga:bez konserwantu w łazience około miesiąca.Dla mnie odżywka nie nadaje się po myciu.Włosy są zbyt ciężki i wydają się brudne.Będę stosowała przed myciem jako olejowanie i odżywkę(2w1) a potem myła.

                                 ŻEL ALOESOWY
Kolejno wrzucać do pojemnika:
*2.5 g d-pantenolu
*tyle gumy ksantanowej żeby powstał glucik(mieszać bagietką)
*0.2 g.alantoiny
*0.2 g. witamin All-in-on (mieszać bagietką)
*42 g. wody destelowanej 
*5 ml. aloesu zatężonego 10x(mieszać mikserkiem)
*6 kropli FEOG(konserwant)
Uwaga:aloes łagodzi wiec jest dobry na trądzik,łuszczycę,alergię,podrażnienia po goleniu,wysypkę,wzmacnia barierę ochronną skóry,po opalaniu na podrażnioną skórę,do codziennej pielęgnacji.


                       RECYKLING NAGIETKA - TONIK
 Wrzucać kolejno:
*20 ml.naparu z nagietka
*1 łyżeczka białej glinki(wymieszać bagietką)
*5 ml.żelu hialuronowego
*1/2 łyżeczki wit.C (wymieszać bagietką)
*20 kropli oleju jojoba lub lnianego(ja dałam z pachnotki)
*kilka kropli olejku eterycznego zapachowego(mieszać bagietką)
*dopełnić butelkę do 150 ml. naparem z nagietka
*25 kropli  konserwantu FEOG (mieszać bagietką)
Uwaga:nagietek jest dla bardzo delikatnej skóry,łagodzi wszelkie podrażnienia,zalecany dla dzieci.Działa przeciwbakteryjnie,przeciwzapalnie,dla suchej skóry która łatwo ulega infekcjom.

 

 

2 komentarze:

  1. Zakupy na bogato i nagietkowa produkcja też. A na mydło przyjdzie czas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj na bogato.W życiu tyle nie wydałam na kosmetyki (na raz).Śmieszne że już brak mi d-pantenolu i konserwantu.Nada zrobić zakupy i dorzucę tym razem jakieś barwniki do mydła.Naoglądałam się i strrrasznie mi się podobają takie kolorowe cuda.

    OdpowiedzUsuń