poniedziałek, 2 lutego 2015

szampon kokosowy...

   Szampon z zielonej herbaty wyszedł za rzadki i Werci nie pasował.Popełniłam więc na biegu szampon kokosowy.Ten już konsystencją jest ok,gorzej że nie może się dziecko przyzwyczaić do dziwnego wrażenia tępych włosów w trakcie mycia.Wszystkie sklepowe to powlekały włos osłoną z silikonów i myło się gładko a samoróbka tak nie działa bo silikonów niet.No cóż mam tylko nadzieję,że się przekona po paru myciach i przyzwyczai.Jak nie, pozostanie mi szukać szamponu drogeryjnego z dobrym składem.

                                   SZAMPON KOKOSOWY
Najpierw zrobiłam sobie wywar z wiórków kokosowych.Można oczywiście kupić mleko kokosowe.
Zalałam szklankę wiórków 2 szklankami gorącej wody i odstawiłam na 3 godziny.Odcedziłam i wykorzystałam do szamponu zlany płyn.Wiórki pochłonęła Wera.Jakbym zmiksowała wszystko razem powstałoby super mleko kokosowe.Z tym,że bałam się grudek i nie zrobiłam tego.Ja wykorzystałam 250ml powstałej wody kokosowej ale przepis podam na 200 ml. bo pewnie takie są puszki z mlekiem.

*200 ml. mleka kokosowego
*35 ml.glukozydu laurowego
*23 ml. glukozydu kaprylowo-kaprynowego
*12 ml. RE-FAT
*40 kropli konserwantu FEOG
*kilka kropli olejku z drzewa herbacianego

Detergenty zmieszać razem,wlać do mleka kokosowego.Miksować mikserkiem żeby ładnie się połączyły.Dodać konserwant FEOG i ponownie wymieszać.I finito.Szampon gotowy.
Uwaga:szampon jest przeciwłupieżowy,zapobiega wypadaniu włosów,przyspiesza ich porost,odżywia włosy  

2 komentarze:

  1. Gdyby nie to działanie przeciwłupieżowe, byłby to szampon dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeciwłupieżowo to olejek eteryczny działa.Wystarczy go nie dać i po sprawie

    OdpowiedzUsuń