sobota, 7 lutego 2015

specyfiki dla dziecka...

   Poszukiwania trwają.Kombinacje następują i sprawdzanie co jest dobre.Dziś :

                         MASŁO KAKAOWE DO CIAŁA 
 *1/3 szkl. masła kakaowego
*1 łyżka masła kokosowego
*1/2 łyżeczki wit.E 
*1 łyżka olejku ze słodkich migdałów

Stopić w kąpieli wodnej,pomiksować trochę,dodać resztę składników i też pomiksować.
Uwaga:w przepisie napisane było trzymać w lodówce,trwałość2 tyg.Coś mi się widzi,że trwałość dużo większa bo to same oleje przecież bez wody.Dodatkowo wit.E konserwuje.
PS.Z tego przepisu wyszło bardzo twarde masło.Nie nadawało się do smarowania szybkobierznego dziecka.Przetopiłam i dodałam drugie tyle oleju z pestek winogron i teraz jest dużo lepiej.Chociaż nadal twarde.


               EMULSJA HYDROFILNA DO MYCIA CIAŁA

Najprostszy przepis jaki tylko może być.Po prostu bajka.Wypróbowałam na sobie.Umyłam twarz.Efekt zmiękczenia i nawilżenia super.Emulsję tę można stosować do demakijażu twarzy(oczywiście dopasowujemy olejek do typu naszej cery),do olejowania włosów.

*100 ml. olejku ,u mnie olej z pestek winogron,można i Kujawski
*1.7 ml. SLP (emulgator)
*kilka kropel wit.E

Olejek wlać do docelowej butelki,dolać SLP i wit.E.Wszystko mocno wstrząsnąć.Po zetknięciu z woda,olej zmienia się w emulsję dzięki naszemu emulgatorowi i nie myjemy samym tłustym olejem twarzy tylko lekką emulsją.

2 komentarze:

  1. Na podobnej zasadzie jak emulsja hydrofilna działa mój ulubiony, niestety już wycofany, preparat do demakijażu Oriflame - z tuby wyciskam żel, który po rozsmarowaniu na twarzy staje się olejkiem, a w połączeniu z wodą emulsją - twarz po tym zostaje gładka i mięciutka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Było podwójnie to usunęłam.
    Dobrze,że i drogeryjne kosmetyki są dobre.Szkoda że wycofują to co lepsze

    OdpowiedzUsuń