piątek, 4 grudnia 2015

następny tonik...

   Jako,że znów skończył mi się tonik popełniłam tonik z octem jabłkowym.Zafascynowana tymże stwierdziłam,że tonik na moje rozszerzone pory,cerę tłustą a dojrzałą całkiem będzie w porządku.Niestety nic nie potrafię zrobić prosto to wtrusiłam jeszcze całą masę ziół do niego żeby wzmocnić jego działanie.

                          TONIK Z OCTEM JABŁKOWYM 

Faza 1:2 tygodnie oczekiwania.Zalej octem jabłkowym 50 ml.ususzone zioła które pasują dla twojej cery,dodaj małą łyżeczkę miodu.U mnie wybrałam:
*różę-nawilża,zmiękcza,antyseptyczna,regeneruje,odmładza(nasuszyło się w tym roku,oj nasuszyło)

*krwawnik-redukuje pory i zmarszczki,łagodzi,rozjaśnia,przeciwzapalny,przeciwbakteryjny,na pękające naczynka,odmładzaodświeża
*nagietek-(tego ci u mnie dostatek)
goi ranki,przeciwgrzybiczy,ściągający,oczyszcza pory,odnawia i pielęgnuje szorstką skórę,chroni przed podrażnieniami.


Faza 2: przecedzić ocet przez gazę jałową.Dodać:
*50 ml żelu aloesowego
Zrobić napar z ziół,u mnie :
*50 ml.naparu z kwiatów czarnego bzu(super dla cery dojrzałej,regeneruje,antywirusowy,antybaktryjny)
*50 ml.naparu z róży 

 Przecedzić napary,połączyć z octem.Dodałam oczywiście zapach z bergamotki i pomarańczowy.W ogóle nie pachnie octem.
Jestem mega zadowolona.Tonik bez konserwantu.Ocet i olejki powinny wystarczyć.

2 komentarze:

  1. Jaki bogaty, niech dobrze działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Same ziółka,aloes i ocet a tak wiele zarazem.Działa ładnie.W ogóle po moich tonikach jakoś pory się zwęziły,mniej syfów i skóra jaśniejsza.

    OdpowiedzUsuń