środa, 29 kwietnia 2015

szare mydło roślinne-część dalsza bycia ECO

   Do proszku,do namaczania,do proszku do mycia naczyń w zmywarce,do mydła w płynie,do płynu do mycia naczyń.W sumie do wszystkiego :

                             SZARE MYDŁO ROŚLINNE

* 1 l.oleju roślinego (u mnie Kujawski)
*135 g. sody kaustycznej NaOH
*330 g. wody

Zachowaj wszelkie zasady BHP.Pamiętaj,że sodę wsypujemy do wody a nie na odwrót a będzie dobrze. Wykonanie proste jak budowa cepa:wsyp NaOH do wody,podgrzej oliwę.Wyrównaj temperaturę do około 45 st. C i wlej sodę do oliwy.Blenduj z 5 minut.Nie zrobi się gęste bo nie ma żadnego masła.Za to jak postało w formie 48 to stwierdziłam,że jest to mydło które najlepiej wychodziło z formy.Po prostu nic się nie przykleiło do ścianek.Kroiło się też super.Teraz odczekam,aż swoje odleży.Dodam do proszku i sprawdzę przepis na płyn do mycia naczyń.




   Kupiłam sobie płytkę do krojenia frytek i rewelacyjnie się tym kroi.

3 komentarze:

  1. Podobno szare mydło jest lepsze niż coraz to bardziej wymyślne specyfiki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego też kiedyś zakupiłam Białego Jelenia i rozczarowałam się składem.Nic to już sama umiem zrobić.

    OdpowiedzUsuń