poniedziałek, 20 kwietnia 2015

fiołkowo...

   Sezon w pełni.Już od jakiegoś czasu szukałam do czego właściwie mogę użyć tego co zrobię z fiołka wonnego i znalazłam.
   Fiołek super nadaje się do cery tłustej jak i do włosów przetłuszczajacych się .Olej fiołkowy nadaje się też do cery wrażliwej.O zapachu tych kwiatów to nawet nie ma co wspominać.Jest po prostu cudowny,słodki,upajający w wieczornej ciszy ze słowikiem w tle.Bajka.
   Fiołków ci u mnie w trawie dostatek.Wykonałam więc skok na fiołki i oto są:

  Z tych zbiorów powstała woda kwiatowa.Zrobię z niej tonik.

                                WODA KWIATOWA
  
  Zebrane suche kwiatuszki zalałam wrzątkiem tak żeby przykryła wszystkie.Przykryłam folią żeby nie parowała i mocno zawiązałam.Zostawiłam na noc żeby dobrze naciągnęły.Rano przelałam do butli a część wlałam do woreczków na lód i zamroziłam.W zamrażarce może być 6 miesięcy a w lodówce tylko 2 tygodnie.Dlatego też dolałam troszeczkę wódki dla zakonsewowania.Nie zaszkodzi a pomóc może.Mimo to trzymam w lodówce.Chłód toniku fiołkowego jest boski.
A tak wyglądal po zlaniu:





Jako,że fiołków rośnie ilość nieprzebrana postanowiłam że zaleje też olejem.

                                OLEJ FIOŁKOWY 

Fiołki zalać olejem tak żeby przykrył.U mnie była to oliwa z oliwek,olej ze słodkich migdałów,olej macadamia i jako,że nadal było mało dolałam trochę rzepakowego.Trudno się mówi.Powinnam je obciążyć żeby olej całkiem przykrył kwiatki,ale ciężko mi to zrobić w słoiku.Chyba jutro przeleję do szerszego pojemnika i obciążę.Po za tym olej ze świeżymi kwiatkami lub ziołami należy wstawić do chłodnego ciemnego miejsca na 2 tyg.A z suszonych na słoneczny parapet.
   To obok z cytrusami to ocet spirytusowy.Zalane na 2 tygodnie.Używany będzie do celów gospodarczych.O tym kiedy indziej.

   Tutaj zaś fiołki w naturze:


2 komentarze:

  1. Jakie ładne kolory ma ta Twoja domowa alchemia kosmetyczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tonik fiołkowy zaskoczył mnie intensywnością barwy.Musiałam pod światło trzymać żeby było widać trochę fioletu bo całkiem czarne się wydawało

    OdpowiedzUsuń