środa, 22 kwietnia 2015

kombinacje mydlane...

   Produkcja mydeł na chwilę obecną wstrzymana.Oprócz popełnionego 2 dni temu szarego mydła do celów gospodarczych.Zapasów ci u nas dość.Wykonywałam moje mydełka i jednocześnie zastanawiałam się jak my sobie poradzimy z faktem,że od lat nastu w naszej łazience króluje niepodzielnie mydło w płynie.I znalazłam parę różnych sposobów na rozpuszczenie i dopieszczenie mojego mydła w płynie.Tadam:

                      MYDŁO ZIOŁOWE POD PRYSZNIC

*8 torebek ziół:szałwia,rumianek i mięta
*4 szkl. wrzącej wody destylowanej
*2 kostki mojego mydła ziołowego:lipa,czarny bez,rumianek (przepis na blogu)
*3 łyż. oleju rycynowego
*2 łyż.oleju ze słodkich migdałów
*2 łyż.miodu
*olejki eteryczne jakie chcecie,u mnie mięta,pomarańcza i bergamotka
*wit. All-in-one ilość wam odpowiadająca rozpuszczone w niewielkiej ilości wody (opcjonalnie)

Zioła zaparzyłam,poczekałam 15 minut aż się zaparzą.Odcedziłam,wsypałam starte mydło do naparu i wstawiłam do kąpieli wodnej.jak już się rozpuściło wyjęłam do ostudzenia.W chwili gdy było jeszcze cieplejsze od mojej ręki a już nie parzyło dodałam resztę składników.Wyszło ciemne dzięki kolorze mydła i naparom,ale jest takie jakie myszki lubią najbardziej.A nawet mój mąż wyraził swój entuzjazm.Co u niego nieczęste,jeśli chodzi o moje wynalazki.
Uwaga:Mydło dużo lepiej nawilża jak samo w kostce.Ręce(bo na zlewie też stoi) są delikatne po myciu(jak to ujął mój luby).


                                             

Jako,że szukałam alternatywy dla wszelkich zakupów środków myjących do szamponów wykombinowałam taki szamponik:

                              SZAMPON ZIOŁOWY

*2 saszetki rumianku (łupież)
*2 saszetki melisy (włosy przetłuszczające się)
*250 ml. wrzącej wody destylowanej
*kostka mydła :szampon w kostce (przepis na blogu)
*2 łyż. aloesu
*szczypta wit. All-in-one
*50 g. octu jabłkowego
*po 5 kropli olejków eterycznych cytrynowego i lawendy

Zrobić napar,po 15 minutach odcedź i wsyp starte mydło.Wstaw do kąpieli wodnej i rozpuść.Po rozpuszczeniu i ostudzeniu dodaj resztę składników.
Uwaga:ocet jabłkowy rewelacyjnie wygładza włosy i ułatwia rozczesywanie.Zobaczymy jak się spisze ten szampon.

2 komentarze:

  1. Jakoś nie jestem przekonana do mycia włosów mydłem, nawet gdy jest ono przerobione na szampon. Czekam na opinię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po 2 myciach mogę stwierdzić,że lepiej się rozczesują jak po innych szamponach mojej produkcji.Zobaczymy co dalej.

    OdpowiedzUsuń