wtorek, 9 lutego 2016

balsam kokosowy na rozstępy,blizny,ujędrniający...

   Idąc za ciosem i korzystając z nowych nabytków,weny i chwili czasu zmontowałam drugi balsam dla siebie.
Balsam ten wzbogaciłam kilkoma specyfikami i po raz pierwszy zrobiłam coś lżejszego jak połączenie tłustego z tłustym.Czyli olei z masłami.A co eksperymentujemy:

                       BALSAM  KOKOSOWY  Z NAGIETKIEM
 Faza A:
*1 łyżka masła kokosowego nierafinowanego
*50 ml olei:makadamia,konopny ze słodkich migdałów
*10 ml.olejku marchewkowego
10 g. wosku pszczelego
Faza B:
*50 ml. naparu z nagietka

 Faza C:
*2 szczypty ekstraktu z winogron(ujędrniający)
*10 ml gliceryny
*25 kropli konserwantu FEOG
Podgrzać obie fazy w oddzielnych pojemniczkach do około 40 st.C.Powoli wlewać wodę do olei cały czas miksując.W trakcie miksowania dodałam Fazę C.I nadal miksowałam cierpliwie,aż zgęstniało ładnie.Można jeszcze włożyć na 15 min.do zamrażarki.Wyjąć i zmiksować na puszysty krem.Będzie miało lżejszą konsystencję.

2 komentarze: